התגובות: "פסיקת בג"ץ היא ליקוי מאורות, אסור שתהיינה סתימת פיות"

    תרבות החיטוט במאגרי תשובות הלכתיות ופסילת מועמדים על פיהן חייבת להפסק, כמו תרבות ההשתקה של כל מי שאינו מתיישר על פי הקו הרצוי של ארגוני שמאל קיצוני
    שלמה בן יוסף No Comments on התגובות: "פסיקת בג"ץ היא ליקוי מאורות, אסור שתהיינה סתימת פיות"

    נאור דורשת: "לא במכתבים ולא בהסברים בעל פה, אלא בתצהיר. מה היתה עמדתו אז, מה עמדתו היום, באם הוא חזר בו" • פרום רבצ"ר: הרב אייל: חזק ואמץ, אל תתנצל ואל תתקפל, כולנו איתך ומאחוריך • ליברמן: תומך במינוי

    תרבות החיטוט במאגרי תשובות הלכתיות ופסילת מועמדים על פיהן חייבת להפסק, כמו תרבות ההשתקה של כל מי שאינו מתיישר על פי הקו הרצוי של ארגוני שמאל קיצוני
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום בצהריים קיבלו שופטי בג"ץ את טענת העותרות נגד מינויו של הרב אייל קרים לרבצ"ר מכיון שלפני 14 שנה הוא התבטא בצורה ממנה "עולה שנאת נשים יוקדת, וחוסר סבלנות משווע כלפי זרים".

    במהלך הדיון אמרו השופטים, "רב ראשי בצה"ל הוא דמות ערכית ומוסרית. לא יכול להיות שדברים כאלה מזעזעים יעברו מבלי לקבל הבהרה. האם הרב עומד מאחוריהם גם היום?".

    השופטת מרים נאור, דרשה הבהרה מהרב קרים "לא במכתבים ולא בהסברים בעל פה, אלא בתצהיר. מה היתה עמדתו אז, מה עמדתו היום, באם הוא חזר בו".

    לאחר ההחלטה אמרה ח"כ מיכל רוזין "ניצחנו הבוקר את קולות ‏השוביניזם והגזענות. זו אמירה ערכית ומסר מוסרי חשוב לצה"ל ולחיילות והחיילים המשרתים בו. רב ראשי צבאי הוא דמות שמסמלת ערכיות ומוסר ולא יכול להחזיק בדעות גזעניות שוביניסטיות ופוגעניות".

    לעומתה שר הביטחון אביגדור ליברמן מגבה את הרב קרים: "אני חושב שזה מינוי ראוי ומצויין" אמר בישיבת הסיעה.

    גם סגנו, סגן שר הביטחון אלי בן דהן הגיב על ההחלטה: "בג"צ אינו מצליח לרסן את עצמו. בג"צ טועה וחושב ששיקול דעתו עדיף על שיקול דעתם של הרמטכ"ל ושהב"ט, שלמרות הטענות הממוחזרות נגד מינויו של הרב קרים, הם עומדים, ואני עומד איתן יחד איתם, מאחורי מינויו הראוי."

    חריפים יותר היו פורום רב"צ במיל' שהגיבו: "אין סוף להתעמרות של חברי מר"צ נגד כל סממן יהודי בצה"ל. עתירת המפלגה מסמלת זלזול עמוק ברמטכ"ל גבי אייזנקוט שגיבה בפה מלא את הרבצ"ר הנכנס.

    תרבות החיטוט במאגרי תשובות הלכתיות ופסילת מועמדים על פיהן חייבת להפסק, כמו תרבות ההשתקה של כל מי שאינו מתיישר על פי הקו הרצוי של ארגוני שמאל קיצוני. היה מצופה משופטי בג"ץ לדחות את העתירה על הסף ולהבהיר לחברות הכנסת ממר"צ שמדובר בהשגת גבול מסוכנת ורעה והתערבות שאין כמותה בעולם התורה וההלכה. לא היה ולא נברא. באופן מוטה הוציאו את דברי הרב מהקשרם וסילפו אותם. מצער מאוד ששופטי בג"ץ משתפים פעולה עם אותם שרוצים להחליש את הרבנות הצבאית תוך החלשת צה"ל כולו. מדובר בהחלטה רעה שתזכר לדראון.

    הרב אייל קרים הינו תלמיד חכם, מאיר פנים ובעל מידות טובות שעתיד לדאוג לכל חייל וחיילת באשר הם. אנחנו עומדים מאחורי הרב קרים. פסיקת בג"ץ היא ליקוי מאורות, בכל הנוגע להתערבות בוטה בתורה, בהלכה, ובצה"ל. הרב אייל: חזק ואמץ, אל תתנצל ואל תתקפל, כולנו איתך ומאחוריך. אנו מצפים מהרמטכ"ל, מחברי הכנסת ומהממשלה לגנות בכל פה את החלטת בג"ץ ולהגן על המינוי הצודק שעבר את תמיכת הרמטכ"ל ושר הביטחון".

    מזכ"ל האיחוד הלאומי אמר "החלטת בג"צ היא חרפה. אסור שתהיינה סתימת פיות. הרב קרים, הנה דמות ראויה לתפקיד הרבצ"ר, איש בעל קומה. הרב קרים צריך להמשיך בדרך ממנה הוא התחיל בפסיקות הלכתיות ולהוביל את הציבור בעם ישראל בדרך איתנה. עם ישראל עומד מאוחריך אל תחזור בך".



    0 תגובות